RSS-linkki
Kokousasiat:https://poytakirjat.ylivieska.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
https://poytakirjat.ylivieska.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Vanhusneuvosto
Pöytäkirja 12.10.2023/Pykälä 41
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |
Kutsutaksin käyttäjäkysely
Vanhusneuvosto 09.02.2023 § 9
Valmistelija vanhusneuvoston sihteeri
Vuosittain olemme tarkastelleet kutsutaksin käyttäjätilastoa ja päivittäneet esitettä sen toiminnasta. Siirryttyämme vuoden alusta Pohteen hyvinvointialueeseen, on tarpeellista tarkastella tilannetta ja ilmoittaa kutsutaksi palvelusta ja mahdollisuudesta mm. Pohteen ikääntyneiden yms. palveluiden ohjaajille.
Esittelijä puheenjohtaja
Päätösehdotus Päätösehdotus annetaan kokouksessa
Päätös Tarkasteltiin kutsutaksin käyttäjätilastoja vuodelta 2022 ja 2023. Tällä hetkellä Kutsutaksi kulkee kerran viikossa torstaisin. Keskusteltiin kutsutaksin nimestä ja siitä, miten käyttäjiä saataisiin lisää. Päätettiin järjestää kysely, missä kysyttäisiin mm. hinta, kutsutaksin nimiehdotukset, toivepäiviä ja aikoja.
Vanhusneuvosto 09.03.2023 § 15
Valmistelija vanhusneuvoston sihteeri
Kokouksessa esitellään kutsutaksin käyttäjäkysely
Esittelijä puheenjohtaja
Päätösehdotus Hyväksytään kutsutaksin käyttäjäkysely.
Päätös Hyväksyttiin kutsutaksin käyttäjäkysely ja päätettiin antaa vastausaikaa 30.6.2023 saakka. Kyselyyn on mahdollista vastata myös kesäkuun keskiviikkotoritapahtumassa, joka on vanhusneuvoston, eläkejärjestöjen ja senioreiden palveluita tuottavien yhteinen ohjelmallinen toritapahtuma. Linkki kyselyyn: https://link.webropolsurveys.com/S/BFF1E970C00EC6AE
Vanhusneuvosto 12.10.2023 § 41
264/05.17/2023
Valmistelija sihteeri
Kutsutaksin asiakaskyselyyn vastasi 52 henkilöä. Osa vastaajista ei vastannut kaikkiin kysymyksiin.
35 %:lle kutsutaksi oli tuttu palvelu, 27 % tuntee kutsutaksipalvelun, mutta ei käytä sitä. 23 %:lle palvelu ei ole tuttu. Kutsutaksi palvelee tällä hetkellä torstaisin ja 43 % toivoo palvelua samalle päivälle. 30 % toivoo kutsutaksin liikennöivän perjantaisin, muut kutsutaksin toivepäivät olivat maanantai, tiistai, keskiviikko, sunnuntai. Suurin osa vastaajista toivoi liikennöintiä aamupäivisin, välille klo 9-11.
Kuljetus suuntautuu tällä hetkellä keskustan ja Savarin alueelle. Kyselyssä kysyttiin myös toivepaikkoja, mitä kohteita haluttaisiin tulevaisuudessa reitin varrelle. Toivepysähdyspaikkoja mm. Hoiva- ja palvelukotien vierailuihin ja Tuokiotuvalle.
Kutsutaksin hinnoittelu oli 84 %:n mukaan edullinen ja 16 % oli sitä mieltä, että se on kallis.
Kyselyn lopuksi kysyttiin mitä toiveita on kutsutaksinpalveluun. 28 henkilöä vastasi mm.
- Asiointi kahtena päivänä viikossa. Alkuviikosta ja loppuviikosta
- Vahvistus viestinä
- Pitäisi päästä tuttavien luokse, sekä erilaisiin tapahtumiinkin, vaikka toiselle paikkakunnalle.
- Siitä tulisi kertoa enemmän. Kovin harva on koskaan kuullutkaan palvelusta. Esim. vanhusneuvoston sekä vammaisneuvoston iltatoreille kesä-/elokuussa yksi sellainen auto mukaan näytille (jos on järjestettävissä ajoilta...) ja esittelypiste siihen. Liian moni ei lue enää lehteä, eikä käytä vielä nettiä
- Pääsisi läheisten vierailulle, ja että sen saisi kutsutaksin aina silloin, kun on määrätty aika johonkin
- On toiminut todella hyvin, palvelu toimii
- Toivoisin että kuljettaja auttaisi ostosten kantamisessa
- En osaa sanoa. Ajan vielä autoa
- Ei toiveita
- Onko palvelu maksu/hlö? Voisi olla esim. äiti + lapset jos joutuu ottamaan lapsia mukaan asioille. Jos avustaja pääsee ilmaiseksi avustettavan kanssa, voisi lapset mennä ilmaiseksi vanhemman seurassa
myös. Tuo nykyinen maksu voisi olla silloin, kun vanhempi matkustaa pienten kanssa
- On toiminut hyvin, kohtelu meille ikäihmisille todella ystävällistä ja auttavaista KIITOS!
- En nyt keksi
- Inva-varusteltu ajoneuvo
- Lisää infoa
- Kahtena päivänä viikossa. Toinen päivä perjantain lisäksi voisi olla sunnuntai
- Keskustan alue, Savari käy kyllä
- Mainontaa lisää
- En osaa sanoa
- Ei toiveita
- Useammin, myös keskiviikko käy
- Voin vielä hoidella omalla autolla asioitamme
- Kauppakassin kantaminen
- Esim. tulee terveyskeskus käyntejä, ei aina sovi kyseiseen aikaan
- Riittävä asiointiaika kaupassa on n. tunti. Esim. tänään aikaa kului matkoineen n. 3 tuntia, josta kaupassa asiointiin 2 tuntia. Helteellä aivan liian pitkä aika asiointiin ja ostosten säilymiseen (lihat, kalat ym.)
- Odotuskauppareissu liian pitkä
- Ototus kauppareissulla liian pitkä
Esittelijä puheenjohtaja
Päätösehdotus Merkitään tiedoksi kyselyn tulokset.
Päätös Merkittiin tiedoksi kutsutaksin asiakaskyselyn tulokset ja lähetetään ne tiedoksi kaupunginhallitukselle sekä hyvinvointilautakunnalle.
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |