RSS-linkki
Kokousasiat:https://poytakirjat.ylivieska.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
https://poytakirjat.ylivieska.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Hyvinvointilautakunta
Pöytäkirja 22.05.2025/Pykälä 43
Edellinen asia | Seuraava asia | ![]() ![]() |
Kulttuurikeskus Akustiikan ravintolapalvelut
Hyvinvointilautakunta 25.03.2025 § 29
Valmistelija vs. kulttuurijohtaja Terhi Saarimaa
Ylivieskan Kulttuurikeskus Akustiikassa ravintolapalvelut tuotetaan omana toimintana. Tällä toimintamallilla on menty pitkälti koko Akustiikan historian ajan. Ravintolapalveluiden kysyntä ja asiakkaiden vaatimustaso ovat nousseet vuosien saatossa ja niihin on vastattu toimintojen ja palveluiden kehittämisellä käytettävissä olevien resurssien puitteissa.
Kulttuurikeskus Akustiikan kahvila- ja ravintolapalvelut järjestää kokous- ja koulutuskahvitukset sekä lounaat ja tarjoilut erilaisiin tilaisuuksiin, sekä konserttien väliaikatarjoilut. Kulttuuripalveluiden vakituinen henkilökunta hoitaa kahvila- ja ravintolapalveluiden työtehtävät muun työn ohessa, sekä lisätyövoimaa käyttäen, koska tarjoilua sisältäviä tapahtumia on ajoittain runsaasti sekä asiakasmäärät ovat suuria.
Kahvila- ja ravintolapalveluiden laadun takaamiseksi kulttuuripalveluiden suunnitelmana on lähteä kilpailuttamaan Akustiikan kahvila- ja ravintolapalvelut ulkoiselle toimijalle. Muutoksen avulla voitaisiin varmistaa jatkossakin kyky vastata asiakkaiden toiveisiin ja ravintola-alan kehittymiseen. Ulkoistaminen olisi kustannustehokasta kulttuuripalveluiden kokonaiskuvassa, sillä ravintolapalveluista vapautuvaa henkilöstöresurssia pystyttäisiin suuntaamaan kulttuuripalveluiden ydintehtävien hoitamiseen, joka puolestaan mahdollistaisi kulttuuritoiminnan ja -palveluiden kehittämisen.
Kulttuurikeskus Akustiikan kahvila- ja ravintolapalveluiden kilpailutuksen toimenpidekuvaus:
- Valmistellaan tarjouspyyntö, jossa määritellään palveluntarjoajalle asetettavat tarkemmat ehdot ja laatukriteerit.
- Toteutetaan kilpailutusprosessi.
- Valitaan sopivin palveluntarjoaja, jonka kanssa tehdään tarjouspyynnön mukainen sopimus (2 v+ toistaiseksi voimassa oleva).
Toimenpiteiden tavoite aikataulun mukaisesti kilpailutusprosessi toteutettaisiin kevään 2025 ja ravintolapalveluiden ulkoistettu toiminta alkaisi elokuussa 2025.
Esittelijä hyvinvointijohtaja Joose Kemppainen
Päätösehdotus Hyvinvointilautakunta päättää;
1. Hyväksyä ravintolapalveluiden kilpailutuksen aloittamisen liitteen tarjouspyynnön mukaisesti.
2. Valtuuttaa hyvinvointijohtajan tekemään tarvittavat tekniset muutokset tarjouspyyntöön.
Päätös Hyvinvointilautakunta päätti
1. Hyväksyä ravintolapalveluiden kilpailutuksen aloittamisen liitteen tarjouspyynnön mukaisesti.
2. Valtuuttaa hyvinvointijohtajan tekemään tarvittavat tekniset muutokset tarjouspyyntöön.
Hyvinvointilautakunta 22.05.2025 § 43
1922/02.08.00/2024
Valmistelija vs. kulttuurijohtaja Terhi Saarimaa
Tarjouksia Kulttuurikeskus Akustiikan ravintolapalveluiden tuottamiseksi sai jättää ajalla 1.4.2025 - 25.4.2025.
Määräaikaan mennessä tarjouksia jätettiin yksi kappale.
Tarjouksen jätti Ravintola Pikkuveli Oy. Tarjous täyttää tarjouspyynnössä asetetut kriteerit liittyen ravintolapalveluiden tuotantoon, vuokraan, aikatauluun ja toimitukseen, laatutakuuseen ja asiakastyytyväisyyteen sekä hinnoitteluun. Akustiikan ravintolapalveluiden toteuttamisen ajankohta on mahdollinen tarjouspyynnössä esitetyn mukaisesti.
Tarjous liitteenä.
Esittelijä hyvinvointijohtaja Joose Kemppainen
Päätösehdotus Hyvinvointilautakunta päättää valita Akustiikan ravintolapalveluiden yhteistyökumppaniksi Ravintola Pikkuveli Oy:n ja valtuuttaa kulttuurijohtajan ja hyvinvointijohtajan tekemään tarvittavat päätökset palvelusopimukseen liittyviin yksityiskohtiin.
Päätös Hyvinvointilautakunta päätti valita Akustiikan ravintolapalveluiden yhteistyökumppaniksi Ravintola Pikkuveli Oy:n ja valtuuttaa kulttuurijohtajan ja hyvinvointijohtajan tekemään tarvittavat päätökset palvelusopimukseen liittyviin yksityiskohtiin
Edellinen asia | Seuraava asia | ![]() ![]() |